China va investi 260 de miliarde de yuani, circa 42 de miliarde de dolari, pentru relansarea unui plan blocat de mult timp privind construirea celui mai lung tunel subacvatic din lume, de-a lungul Strâmtorii Bohai, pentru a lega regiunile estică şi nord-estică, a relatat joi media de stat, potrivit Reuters.
Tunelul, cu o lungime de 123 de km, va porni din oraşul-port Dalian din provincia Liaoning din nord-est şi va ajunge în oraşul Yantai din Shandong, în est, a relatat site-ul China Economic Net.
Articolul nu precizează când ar trebui finalizat proiectul.
China şi-a anunţat încă din 1994 intenţia de a construi acest tunel, la un cost de 10 miliarde de dolari, propunându-şi să-l finalizeze până în 2010. Însă, la 20 de ani de atunci, proiectul este în continuare blocat un faza de pregătire, a precizat site-ul, fără a oferi alte informaţii.
În acelaşi timp, media de stat a precizat că tunelul ar scurta distanţa de călătorie dintre cele două regiuni cu aproape 1.000 de km.
Cheltuielile ar putea fi recuperate în 12 ani, a spus Wang Mengshu, membru al Academiei Chineze de Inginerie, care a estimat veniturile anuale obţinute din folosirea tunelului la circa 20 de miliarde de yuani (circa 3,2 miliarde de dolari), a precizat site-ul.
Informaţia survine la aproape o lună după ce parlamentarii din Nicaragua au oferit unei companii din China, pentru 50 de ani, dreptul de a concepe, construi şi administra un canal de navigare din această ţară, care ar urma să concureze cu Canalul Panama.
Japonia are cel mai lung tunel subacvatic din lume. Tunelul Seikan de 54 de km leagă insulele Honshu şi Hokkaido şi a început să opereze în 1988 după mai mult de două decenii de construcţii.
Canalul dintre Marea Britanie şi Franţa are o lungime de circa 51 de km.