În mai puțin de jumătate de an, numărul romașcanilor datori către Primăria Roman aproape s-a dublat. Numărul persoanelor juridice care au datorii a crescut de mai bine de șapte ori.
Primăria municipiului Roman are de încasat bani de la sute de persoane fizice și juridice. Este vorba despre sume restante provenite din impozite pe terenuri și clădiri. După ce a înregistrat debitele restante, Direcția de Taxe și Impozite Locale din cadrul Primăriei Roman a întocmit notificările de plată către datornici și le-a expediat acestora. Conform legii, dacă destinatarul nu semnează pentru primirea notificării de plată, angajații Direcției de Taxe și Impozite Locale trebuie să mai aștepte 15 zile. Ulterior, actele administrativ-fiscale sunt afișate pe site-ul Primăriei Roman și la sediul instituției. Se așteaptă o perioadă de încă 30 de zile, după care se emit somații și titluri executorii. Adică datornicii riscă să fie executați silit pentru sumele neplătite către bugetul local al Primăriei municipiului Roman.
Pe site-ul Primăriei Roman apar – în cadrul unui anunț colectiv prin care compartimentul de Urmărire Impozite și Taxe comunică emiterea unor acte administrative fiscale pentru contribuabili – numele a 880 de persoane fizice și a 230 de persoane juridice.
Ca o comparație, în urmă cu cinci luni, 488 de persoane fizice și doar 30 de persoane juridice aveau datorii către bugetul local.
Anul trecut, gradul de încasare la bugetul local a fost între 97 și 98%, și însumează plăți făcute pentru diferite impozite și taxe, amenzi și alte tipuri de plăți. Persoanele care datorează sume din impozite pe clădiri și terenuri reprezintă aproximativ 10% din totalul contribuabililor, unii dintre ei plecați din localitate. Din experiența anilor anteriori rezultă că, de cele mai multe ori, sumele se recuperează într-un termen rezonabil.
În mai puțin de jumătate de