Vineri, când ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, era condamnat la cinci ani de închisoare, era dată în folosinţă cea mai nouă bucată de autostradă a României. Fără presă, fără comunicate de presă, fără informări oficiale. Este vorba despre o bucată de circa doi kilometri, care face legătura între Autostrada 4 şi portul Constanţa. Ea face parte tehnic din centrua de ocolire a municipiului Constanţa, care este construită la profil de autostradă. Deşi nu este folosit de turişti, acest segment este extrem de important pentru transportatorii de marfă, care au acum o legătură directă între Bucureşti şi Portul Constanţa. Până vineri, aceştia ajungeau pe autostradă până în sensul giratoriu din Agigea, de unde intrau pe un drum tehnologic, pe marginea Canalului Dunăre – Marea Neagră, pentru destinaţia finală: portul Constanţa. Drumul era însă într-o stare jalnică, iar acum câteva zile şoferii de TIR-uri au protestat chiar împotriva acestui fapt. La fiecare ploaie mai puternică aşa-zisa şosea se umplea de gropi, iar dacă erau acoperite şi de apă acestea deveneau capcane pentru şoferi.
Se circulă şi cu 50 km/oră
Lucrurile s-au schimbat odată cu inaugurarea segmentului de circa doi kilometri care leagă sensul giratoriu din Agigea de port. Se circulă acum în condiţii mult mai bune. Cu toate acestea, lucrurile sunt departe de a fi perfecte. Am parcurs această bucată de autostradă: se circulă cu maximum 100 de kilometri pe oră, iar la mijloc indică indicatoare care restricţionează viteza la 50 km/oră, la traversarea unui pod. În plus, nu există gard de protecţie, astfel că am întâlnit şi un animal stâlcit de roţile autovehiculelor, dar şi păsări care îi mâncau leşii. În plus, prelungirea spre portul Constanţa sud nu este încă gata.
Centura Constanţei are în total 21,77 km. Valoarea totală a proiectului este de 675 milioane lei, dintre care 221 de milioane