Adrian Boţan (McCann): O campanie premiată trebuie să fie în primul rând inovativă, apoi relevantă la o scară largă şi ar fi bine să aibă un impact social
"Bugetul nu este un factor-cheie, dar o campanie cu buget limitat poate fi un avantaj, pentru că restricţiile stimulează creativitatea"
Marile competiţii de publicitate internaţionale premiază de cele mai multe ori aceleaşi campanii. Plecând de la această ideea, Curierul Naţional a discutat cu Adrian Boţan - Creative Partner McCann Bucharest - despre criteriile pe care o campanie publicitară trebuie să le îndeplinească pentru a fi premiată în cadrul unei astfel de competiţii.
Inovaţia, relevanţa şi impactul social sunt, astfel, ceea ce juriile internaţionale urmăresc.
"O campanie premiată trebuie să fie în primul rând inovativă, apoi relevantă la o scară largă şi ar fi bine să aibă un impact social. Toate campanile noastre multi-premiate la Cannes au avut ingredientele acestea", a explicat creativul de la McCann.
Cum se câştigă un premiu din punct de vedere tehnic?
Adrian Boţan a afirmat că se pune accent pe creativitate, pe strategie şi pe execuţie.
"Tehnic vorbind, ca membru al juriului Cannes de anul acesta, am văzut cum creativitatea înseamnă 30% din nota finală. Însă, eu cred că nu se poate face o campanie creativă fără a porni de la o strategie creativă (se adaugă alte 20%) şi fără o execuţie de excepţie (încă 20%). Restul de 30% rămân pentru rezultate, care devin foarte importante în contextul în care Cannes îşi propune să atragă cât mai multi clienţi", a detaliat acesta.
Un buget limitat - un avantaj
Întrebat cât de mult contează bugetul alocat unei campanii pentru ca aceasta să aibă succes într-o competiţie internaţională, precum Cannes Lions, Adrian Boţan ne-a spus că o campanie cu buget limitat poate fi un avantaj, deoare