Echipa Infiniti Red Bull Racing, cea care deţine recordul celui mai rapid pit stop (opriri la boxe) din Formula 1, de 2,04 secunde, a publicat recent o înregistrare în care este prezentată strategia mecanicilor care se ocupă de schimburile de pneuri din timpul curselor.
În cadrul unui Grand Prix, 15 ingineri au o misiune esenţială la un schimb obişnuit de pneuri. Doi dintre ei se ocupă de ridicarea monopostului pe cricuri, alţi patru se ocupă de deşurburarea, respectiv înşurubarea cauciucurilor, alţi patru de înlăturarea pneurilor uzate, patru de montarea pneurilor noi şi, în fine, un alt mecanic îi dă pilotului "undă verde" în momentul în care roţile au fost schimbate.
Mecanicii trebuie să se coordoneze între ei pentru a evita incidente precum cel de la Marele Premiu al Germaniei, care a avut loc recent. Atunci, pilotul Mark Webber a plecat de pe linia boxelor fără a avea roata din spate dreapta bine fixată. Pneul s-a desprins de monopost şi a lovit un cameraman, echipa Red Bull Racing fiind amendată cu 30.000 de euro.
Recordul pentru cel mai rapid schimb de pneuri a fost stabilit de aceeaşi echipă, anul acesta, în timpul Grand Prix-ului din Malaezia, mai exact, la cea de-a doua oprire a pilotului Mark Webber, în turul 19.
Echipa Infiniti Red Bull Racing, cea care deţine recordul celui mai rapid pit stop (opriri la boxe) din Formula 1, de 2,04 secunde, a publicat recent o înregistrare în care este prezentată strategia mecanicilor care se ocupă de schimburile de pneuri din timpul curselor.
În cadrul unui Grand Prix, 15 ingineri au o misiune esenţială la un schimb obişnuit de pneuri. Doi dintre ei se ocupă de ridicarea monopostului pe cricuri, alţi patru se ocupă de deşurburarea, respectiv înşurubarea cauciucurilor, alţi patru de înlăturarea pneurilor uzate, patru de montarea pneurilor noi şi, în fine, un alt mecanic îi