Criza financiară, fuziunile şi achiziţiile neinspirate, precum şi un management defectuos au tăiat definitiv elanul unora dintre cele mai mari nume de producători mondiali
Acum nu mai mult de un deceniu, Sony Ericsson era unul dintre cei mai căutaţi producători de telefoane mobile din lume. De asemenea, Cingular era una dintre cele mai populare companii care oferea servicii de wireless. La fel, Compaq era un nume mare printre producătorii de PC-uri. Între timp, aceste branduri şi altele asemenea lor au dispărut de pe piaţă, potrivit 24/7WallSt.com.
În urmă cu câţiva ani reprezentau un nume iconic pe piaţa de uz caznic din Statele Unite, însă astăzi aproape că au dispărut complet. Criza financiară, fuziunile şi achiziţiile neinspirate, precum şi un management defectuos au tăiat definitiv elanul unora dintre cele mai mari nume de producători mondiali.
Cele mai populare branduri din lume, deşi aflate la un moment dat pe culmea gloriei, şi-au găsit din păcate sfârşitul.
Când brandurile dispar rapid, adesea este din cauza unei gestionări defectuoase cuplată cu presiuni din industrie. Acesta a fost cu siguranţă cazul companiilor precum Saab şi Sony Ericsson. Saab, care a fost odată un producător auto de nişă de succes în Statele Unite, nu a reuşit să se menţină un brand de succes în 2000. O serie de contracte eşuate şi plăţi ratate au reprezentat "cuiele din sicriu".
Alte mărci, cum ar fi Compaq şi Cingular, nu au dispărut pentru că brandul a fost gestionat prost de compania iniţială. În schimb, aceste branduri relative de succes au fost achiziţionate şi apoi subsumate de către societatea absorbantă. Compaq, care recent (în 2000) avea 20% din piaţa de calculatoare din SUA, a fost achiziţionat de către Hewlett-Packard. Apoi, ca un rezultat al strategiei sărace a HP, marca a dispărut încet. Anul trecut, compania a anunţat că va elimina nu