Fie că lucrează pentru un salariu sau pentru că nu au avut prea multe oferte de joburi dintre care să aleagă, angajaţii ar trebui să găsească lucruri care îi motivează şi care îi pasionază, indiferent de mediul în care lucrează, este de părere Rareş Manolescu, consulting partner în cadrul Human Invest, companie de training şi consultanţă în dezvoltare organizaţională.
El a fost prezent la finalul săptămânii trecute la evenimentul de lansare al unui nou program de training al companiei, care are ca scop promovarea ideii potrivit căreia motivaţia poate fi învăţată.
„Fiecare dintre noi este motivat dacă ne gândim la sensul acestui cuvânt în limba franceză, care indică mişcare. Cu toţii facem ceva, deci chiar şi angajatul care bombăne şi întârzie tot timpul îşi face treaba. Problema este că o poţi face cu plăcere, fiind motivat în mod optim, găsind lucruri care îţi plac la ansamblul din care faci parte şi să fii productiv sau poţi să ai o atitudine dezinteresată, deconectată şi să ai o performanţă scăzută. Potrivit unor studii despre impactul motivaţiei angajaţilor, când un angajat este motivat optim el este cu 31% mai productiv“, a spus Rareş Manolescu.
El a mai precizat că un angajat motivat optim este de trei ori mai creativ la locul de muncă, are cu 40% mai multe şanse de promovare şi generează vânzări cu 37% mai mari faţă de un angajat dezinteresat şi demotivat.
Demotivarea şi dezinteresul angajaţilor au ca principală cauză o direcţie sau un scop profesional axat pe motivaţii externe.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 08.07.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale