Deşi a operat pe o piata in context puţin favorabil, compania Austral a înregistrat anul trecut o creştere de 4% a cifrei de afaceri in domeniul biroticii si papetariei, până la 9,5 milioane euro. Pentru anul în curs este prognozat un uşor salt al cifrei de afaceri până la 10,3 milioane euro şi a unei profitabilităţi de 6-7%.
Previziunile pentru 2013 şi-au primit confirmarea după primul trimestru când cifra de afaceri a Austral a avut o creştere de 8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, depăşind 2,4 milioane euro.
“2012 a fost un an dificil, cu o scădere vizibilă a consumului clienţilor. Tocmai de aceea eforturile depuse au fost mult mai mari şi s-au concentrat pe atragerea de clienţi mari, pe dezvoltarea platformei de comenzi online, consolidarea echipei, dar şi pe dezvoltarea competenţelor personalului. Printre alţi factori care au susţinut această creştere se numără şi îmbogăţirea şi diversificarea portofoliului de produse, menţinerea unui stoc optim, promoţiile bine gândite şi fluidizarea procesului de livrare”, a declarat Emil Deliu, General Manager Austral.
În topul celor mai vândute produse din 2012 s-au instalat în termeni de vânzări şi volume – hârtia A4 pentru copiator şi consumabilele pentru imprimantă. O altă categorie de top o reprezintă instrumentele de scris – markerele, pixurile economice, textmarkerele. Bibiliorafturile şi plicurile sunt alte produse ce punctează în preferinţele clienţilor.
În prima parte din 2013, în urma promoţiilor, Austral a înregistrat o creştere cu peste 15% în cazul produselor de arhivare, a produselor de afişare – panouri plută, whiteboarduri, sisteme de afişare industrială – şi pe segmentul maşinilor de birou – distrugătoare, maşini de laminat, maşini de legat cu spire.
“În profilarea comportamentului clienţilor se remarcă faptul că există o presiune constantă legată de preţ şi terme