Licenţa pentru firmele private de transport în comunele vecine Clujului a fost prelungită până la sfârşitul anului, acesta fiind un impediment în calea introducerii RATUC în zona metropolitană.
Una dintre condiţiile introducerii liniilor de transport RATUC în comunele vecine municipiului Cluj-Napoca este înfiinţarea Asociaţiei Metropolitane de Transport Public prin care să fie pus în aplicare transportul în comun extins. Asociaţia din care fac parte comunele Floreşti, Baciu, Apahida, Feleacu şi Chinteni a fost constituită şi, teoretic, de acum niciun impediment nu ar mai trebui să stea în calea realizării transportului metropolitan. Practic, lucrurile s-au complicat din cauza unei ordonanţe de urgenţă prin care perioada de operare a firmelor private de transport în comune a fost prelungită. “Asociaţia este constituită, mai departe vom face următorii paşi, urmează să se întrunească consiliul director al asociaţiei şi să ia nişte decizii. Avem însă o problemă legată de prelungirea traseelor, până la sfârşitul anului, a firmelor private de transport. Această prelungire a fost realizată printr-o Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului”, a explicat Horea Şulea, primarul comunei Floreşti.
Optimism: dacă se găseşte o soluţie, vom avea transport metropolitan mai repede de 2014
Chiar şi în aceste condiţii, primarul din Floreşti este optimist şi speră ca din 1 septembrie să devină totuşi funcţional transportul metropolitan. “Mi-ar conveni mult mai mult să avem transport printr-o asociaţie din care să facă parte şi Primăria decât să avem o firmă privată de transport”, a precizat Şulea.
La rândul său, Liviu Neag, directorul RATUC speră să poată fi introdus transportul metropolitan mai devreme de 1 ianuarie 2014 când expiră licenţele firmelor private de transport. “Dacă se va găsi o soluţie, atunci transportul în comun va fi introdus mai devreme de 2014. Deocamdată