Producţia locală de automobile a avansat cu 36,6% în primul semestru al anului, ajungând la 224.773 de unităţi, cu 36,6% mai mult comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2012, când în România s-au fabricat 164.590 de unităţi. Foarte puţine din aceste maşini au ajuns însă pe piaţa locală, care s-a redus în primele şase luni cu 18,6%, până la aproape 35.000 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Creşterea producţiei de automobile se datorează în exclusivitate producţiei de autoturisme, care a avansat cu 44,7% faţă de perioada corespunzătoare din anul anterior. „În cifre absolute, faţă de aceeaşi perioadă din 2012 au fost fabricate în 2013 cu 60.183 mai multe autovehicule. Volumele cele mai mari le-a înregistrat Dacia Duster (63.735 unităţi), urmată de Dacia Sandero (62.957 unităţi), Dacia Logan (54.227 unităţi) şi Ford B-MAX (43.464 unităţi)“, arată reprezentanţii APIA.
Exporturile au crescut la rândul lor în primele şase luni din 2013, până la 188.744 unităţi, înregistrând un avans de 23,3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. La fel ca în cazul producţiei, evoluţia a venit pe fondul unei creşteri de 30,2% a exporturilor de autoturisme. Modelele cu cele mai mari livrări către străinătate au fost Dacia Duster (64.236 unităţi), Dacia Sandero (60.446 unităţi) şi Ford B-MAX (43.312 unităţi).
Numărul de maşini vândute pe piaţa locală a scăzut însă cu 18,6% în primele şase luni, la 34.978 unităţi, din care autoturismele au reprezentat 28.964 unităţi. „La autoturisme, top-ul pe mărci la şase luni din 2013 este format din Dacia, cu 8.494 unităţi vândute (29,3% din total), urmată de Volkswagen (3.450 unităţi / 11,9%), Skoda (2.347 unităţi / 8,1%), Renault (1.754 unităţi / 6,1%), Ford (1.622 unităţi / 5,6%), şi Hyundai (1.361 unităţi / 4,7%). Pe modele, Dacia Logan rămâne pe primul loc, urma