Asociaţia Telefonul Copilului susţine că multe situaţii semnalate sunt de abuz. În aproape 3.000 de cazuri a fost necesară intervenţia autorităţilor.
Asociatia Telefonul Copilului informeazã cã, în prima jumãtate a acestui an, au fost înregistrate 51.059 de apeluri la numãrul 116 111, iar dintre acestea, au fost identificate 2.569 de cazuri care au necesitat si interventia institutiilor abilitate, pe lângã consilierea si monitorizarea continuã a specialis tilor organizatiei neguvernamentale, se aratã într-un comunicat.
Comparativ cu aceeasi perioadã a anului 2012, baza de date a Asociatiei Telefonul Copilului aratã o crestere de 23,22% a numãrului cazurilor de abuz asupra copilului semnalate”, se aratã în comunicat. Potrivit sursei citate, cifrele din primele sase luni sunt îngrijorãtoare, fiind semnalate 1.154 de cazuri de abuz asupra copilului si violentã în familie, cele mai grave forme de abuz fiind: molestarea fizicã (33,8%), neglijarea (22,01%) si abuzul emotional (9,62%). O crestere îngrijorãtoare a fost înregistratã si în cazul numãrului de cazuri de abuz sexual asupra copilului, exploatare prin muncã, cersetorie si trafic de minori a înregistrat, în total fiind semnalate 134 de astfel de situatii, cu 42,55% mai multe decât în aceeasi perioadã a anului trecut.
“Ceea ce este îngrijorãtor este faptul cã existã tot mai multi copii în România privati de adãpost, hranã si educatie, iar acest fapt ne este prezentat în fiecare zi la celãlalt capãt al firului. Asadar, numãrul tot mai mare al copiilor vulnerabili cu care comunicãm la telefonul copilului reprezintã un fenomen pe care îl aducem cu transparentã în atentia familiilor si a institutiilor statului, care trebuie sã facã din asigurarea îndeplinirii drepturilor copilului o prioritate. Esecul în protejarea copiilor fatã de nenumarate amenintãri la care sunt expusi mereu va avea un impact negativ