Sunt adevăratele poveştile care circulă printre şoferi? Plătim şi benzina rămasă în furtun? Iată explicaţiile:
Cel mai mare mit legat de furatul la pompă este benzina rămasă pe furtun şi pe care o plăteşti deşi nu ajunge în rezervorul maşinii. O fi aşa sau nu? Se pune apă în benzină, sunt benzinăriile de firmă mai de încredere decât cele independente? 7EST a analizat, împreună cu experţi de la Protecţia Consumatorului, cele mai frecvente mituri privind înşelăciunile de la pompă.
1. Benzina din furtun
Unele pompe de benzină au un furtun mai lung de 2-3 metri, fapt care permite alimentarea unui autoturism chiar dacă acesta s-a poziţionat pe partea opusă. După ce au alimentat, şoferii scutură cu înverşunare pistolul pompei, pentru a nu pierde vreo picătură de carburant rămas pe furtun.
FALS
Specialiştii susţin că dimensiunea furtunului nu are importanţă iar benzina pierdută în cazul în care furtunul nu este scuturat nu-i va îmbogăţi pe benzinari.
„Supapa se află în pistol, acolo se face şi contorizarea. În furtun se află întotdeauna aceeaşi cantitate de benzină, care nu are legătură cu clientul. Am avut câteva reclamaţii şi am mers cu vasul etalon pentru verificare. E drept, şi procedura noastră spune să scuturăm pistolul, pentru că e vorba despre câteva picături de benzină irosite. Acele picături rămase în pistol nu intră înapoi în tancul cu benzină, nu permite supapa, ci se pierd”, a susţinut directorul de la Metrologie.
Altfel spus, ori să alimentezi cu 5 litri, ori cu 50 de litri, e cam acelaşi lucru: rămân câteva picături de benzină în pistol, care pot fi recuperate sau nu, în timp ce benzina din furtun nu trebuie luată în calcul pentru că nu este înregistrată la plată.
2. Apa din benzină
Un mit este legat de „botezarea” benzinei cu apă. Unul d