Vânzările de autoturisme noi s-ar putea situa în acest an la un nivel cuprins între 60.000 şi 70.000 de unităţi, în funcţie de impactul noului timbru de mediu, sunt de părere principalii jucători din piaţă.
Pe de-o parte oficialii Dacia au declarat că în forma actuală ar duce la un declin cu până la 50% al segmentului persoanelor fizice faţă de anul trecut, ceea ce ar reprezenta un volum de până la 10.000 de maşini, în timp ce şeful Porsche nu vede un impact negativ asupra pieţei şi menţine estimarea de 70.000 de autoturisme noi vândute în acest an. Pe de altă parte, timbrul de mediu ar duce şi la o micşorare cu aproape 15% a importurilor de autoturisme la mâna a doua.
„Pentru acest an estimăm un nivel al importurilor de aproximativ 150.000 de maşini la mâna a doua faţă de 175.000 în 2012 şi o piaţă a autoturismelor noi tot la un nivel de aproximativ 70.000 de unităţi. Piaţa trebuie să crească odată cu puterea de cumpărare a clienţilor. Se poate reveni în timp la paritatea de o maşină nouă la una second-hand importată, aşa cum a fost cazul în 2011”, a subliniat Brent Valmar, vicepreşedintele APIA şi director general al Porsche România. În ceea ce priveşte luna ianuarie a acestui an, piaţa a fost afectată direct de discuţiile cu privire la timbrul de mediu, vânzările aşteptate fiind sub nivelul de 3.400 de autoturisme înregistrat în perioada similară a anului trecut.
Vânzările de autoturisme noi s-ar putea situa în acest an la un nivel cuprins între 60.000 şi 70.000 de unităţi, în funcţie de impactul noului timbru de mediu, sunt de părere principalii jucători din piaţă.
Pe de-o parte oficialii Dacia au declarat că în forma actuală ar duce la un declin cu până la 50% al segmentului persoanelor fizice faţă de anul trecut, ceea ce ar reprezenta un volum de până la 10.000 de maşini, în timp ce şeful Porsche nu vede un impact negativ asupra pi