Fiind presate să se eficientizeze, după rezultatele negative din ultimii ani, mai multe bănci au recurs la restructurări rapide de personal, care se resimt în cozi obositoare la ghişeele din unele agenţii
În ultima vreme, aglomeraţiile au revenit la ghişeele din mai multe agenţii bancare. Or, cozile la bănci nu reprezintă o situaţie plăcută pentru ele.
Pentru operaţiuni banale, clienţii ajung să petreacă la coadă şi peste o oră, ceea ce le creează o frustrare puternică. Aşa s-a întâmplat şi cu Ciprian M., care, mergând să achite rata la Prima Casă la o unitate BCR din Berceni, a fost nevoit să aştepte peste o jumătate de oră, întrucât la birourile la care se mai pot efectua astfel de tranzacţii angajatul BCR oferea clienţilor informaţii legate de depozite sau alte servicii ale băncii. Şi asta pentru că, în cabina amenajată special pentru casieri, unde în umă cu două luni era mereu cel puţin o casieră, acum locurile sunt goale.
Alternativa ar fi serviciul de internet banking, care, deşi vine cu un curs de schimb mai bun decât la ghişeu, este mai dezavantajos decât cursul de la o casă de schimb, cu circa 20-30 lei, la o rată de 300 euro. Nici când Ciprian a mers în provincie, la o unitate BCR din Blaj, nu a scăpat de statul la coadă o perioadă mai lungă de timp, deşi în faţa sa erau doar două persoane, dar a ajuns să plătească după alte cinci persoane, care erau agenţi economici şi aveau prioritate. O frustrare şi mai mare a întâmpinat-o la BRD, tot la o agenţie din Berceni, unde într-o dimineaţă a fost nevoit să aştepte cel puţin o oră pentru alimentarea unui cont.
Poate situaţia ar fi fost şi mai gravă dacă cele două bănci, cele mai mari din sistem, nu ar fi introdus automate de plată a facturilor (la utilităţi şi telefonie), altele de schimb valutar ori chiar de depunere în cont. Oricum, dintre clienţii în vârstă, puţin reuşesc să lucrez