Cea mai mare parte din maşinile second-hand vândute în România sunt nefiscalizate şi necontorizate, a spus Florin Ciobanu, marketing manager Rădăcini Group la ZF LIVE.
“În momentul de faţă 70% din tot ce înseamnă operaţiuni second-hand sunt nefiscalizate, necontorizate. Oamenii se duc în Germania, cumpără o maşină, vin în ţară şi o vând aici. În momentul în care cel care o cumpără vrea să o înmatriculeze, nu trebuie să dovedească că a plătit TVA şi aşa mai departe. Cel care face aceste operaţiuni, acest mic import, nu are niciun fel de investiţii. Noi nu putem să concurăm cu astfel de situaţii, deşi pentru unele mărci avem preţuri pentru maşini noi care ar putea să ajungă la nivelul unui second hand”, a explicat Ciobanu.
Pe de altă parte achiziţia unei maşini second-hand implică numeroase riscuri, unul dintre cele mai importante fiind kilometrajul dat “înapoi”.
“Oamenii sunt tentaţi ca pentru o diferenţă de 500-600 de euro să meargă către un second-hand pe care îl cumpără cu un mare risc. Am făcut o analiză simplă: am luat din piaţă câteva anunţuri, am verificat prin sistemele noastre respectivele maşini în programul de garanţie al producătorului şi ne-am dat seama că ceea ce se declara la vânzare nu era kilometrajul real. Ar trebui acest lucru să fie pus în lege şi să fie penal pentru că se poate înşela clientul şi produce prejudicii. Jumătate dintre maşinile pe care le-am inspectat nu aveau kilometrajul declarat. În medie între 50.000 şi 60.000 de km sunt daţi înapoi”, a spus Ciobanu. VIDEO ZF LIVE. Florin Ciobanu, Rădăcini Group: Vânzările de maşini noi se vor dubla în 2015. Urmăriţi înregistrarea emisiunii ZF LIVE, de luni, 15 iulie
Cea mai mare parte din maşinile second-hand vândute în România sunt nefiscalizate şi necontorizate, a spus Florin Ciobanu, marketing manager Rădăcini Group la ZF LIVE.
“În momentul de faţă 70%