Singurul punct fix de monitorizare a rovinietelor, pe DN1, la ieșire din Alba Iulia înspre Sebeș, este instalat de CNADNR la intrare în Lancrăm, peste drumul național. Zvonurile amplasării unor aparate de monitorizare a rovinietelor în zona Petrom, înainte de intrarea în Oarda de Jos, au fost infirmate de directorul Secției Drumuri Naționale Alba a Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale, Liviu Hondola.
„Anul trecut, în zona Petrom au fost verificate rovinietele cu o stație mobilă. Potrivit Legii Drumurilor și a ordonanțelor de Guvern, după indicatoarele localităților, se pot face verificări ale rovinietelor. Deci după panoul de dincolo de pod, unde scrie Alba Iulia, se pot face verificări de roviniete și ai obligația să deții rovinieta pentru că te afli în trafic pe drum național.
În zona respectivă (în zona Petrom) nu se va monta niciodată un aparat de verificare a rovinietei pentru că este deja un punct de control fix chiar la intrare în Lancrăm, este definitiv, este instalată o consolă peste drumul național, cu camere, rovinietele se verifică online, se monitorizează toate la București”, a explicat Liviu Hondola.
Rovinieta, obligatorie de la indicatorul de ieșire din Alba Iulia
„Legal, ca să circule, șoferii trebuie să aibă rovinietă pe toate drumurile naționale. Nu trebuie să ne legăm doar de locuitorii din Oarda. Dacă tranzitezi un drum național, conform legii trebuie să deții rovinietă pentru că circuli pe drumul național. Asta este! Drumul național începe de la intrarea pe podul Mureșului, chiar în fața Hanului cu Berze și este administrat de CNADNR. Dar, conform OG 43 care spune că între panourile care delimitează localitățile, deci de la sensul giratoriu de la Pârâul Iovului și până la Hanul cu Berze, nu trebuie rovinieta”, a adăugat Hondola.
Primăria ar putea să își extindă aria de administrare, pentru a-i scuti