Citroën C5 este o o limuzină cu stil şi rafinament franţuzesc. Odată ajuns în habitaclul ei parcă vezi dealurile însorite din sudul Franţei, simţi aroma vinului de Brodeaux sau gustul brânzei cu mucegai nobil. E o maşină care te atrage spre eleganţă. O linie zveltă și lungă, un spațiu generos, materiale de bună calitate și îmbinări fără cusur. Toate acestea completate de un motor diesel puternic și o cutie de viteze automată. Am testat vreme de trei zile un C5 Exclusive și despre cum s-a comportat mașina în teste puteți citi mai multe detalii și pe www.automotomania.ro.
Scaunul din piele seamănă cu fotoliul preferat, care, în plus, face şi masaj. Muzica e clară şi se aude pătrunzător. Motorul diesel puternic mişcă uşor maşina cu un gabarit impunător – peste 4,7 metri lungime şi 1,8 lăţime. Poţi afla tot ce vrei de pe display sau de la bord, cu o simplă apăsare pe buton. La volan te simţi ca-ntr-o lume a ta. Opreşti, parchezi asistat de senzori faţă şi spate, închizi portierea şi vezi cum se pliază automat oglinzile. C5 este dovada faptului că, dacă francezii de la PSA şi-au propus să construiască o limuzină care să se lupte de la egal cu germanii, au reuşit.
Rafinament
Punctul forte al modelului se găseşte la interior, unde habitaclul este un premium fără cusur. Fotolii din piele combinată cu textil, încălzite, generoase, cu poziţionare electrică şi memorie. Volanul este îmbrăcat în piele, la fel ca tot bordul. Faptul că maşina este construită în Franţa, la Rennes – una dintre uzinele principale ale concernului PSA – se vede după felul în care sunt îmbinate părţile care construiesc automobilul şi în gustul rafinat cu care au fost alese materialele. Şoferul dispune de posibilitatea de a regla suspensia, de la tare-sport, până la comodă-normală. Sistemul Hydractive III+ menţine garda la sol constantă indiferent de încărcătură şi adaptează automat su