Conform datelor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) vanzarile de autoturisme noi au scazut cu 18,6% in prima parte a anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, piata auto avand astfel un ritm de scadere de 19,4%. Intr-un comunicat, APIA face lumina asupra cifrelor de afaceri realizate in urma vanzarilor de autoturisme mentionand ca: “In continuare, vanzarile sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (75% din total in iunie). Astfel, pe fondul demararii tarzii a Programului «Rabla», dar si a accesului dificil la credite, vanzarile catre persoanele fizice reprezinta la 6 luni doar 19% din total (in crestere totusi fata de primele 5 luni, cand acest procent era de 15%). Pentru comparatie, in primul trimestru din 2012 (dupa 3 luni de functionare a Programului «Rabla») acest raport era de 31% persoane fizice si 69% persoane juridice. In plus, continua sa se manifeste in piata impactul negativ al importului masiv de vehicule rulate care, la un volum de aproximativ 102.000 unitati la autoturisme si 21.500 la vehicule comerciale, au o crestere de 38%, respectiv 6% fata de 2012. Din aceste cifre rezulta ca la fiecare autovehicul (autoturism + vehicul comercial) nou vandut in Romania au fost aduse alte 4,1 rulate” In primele sase luni ale 2013 au fost vandute 28.964 de autoturisme. Topul celor mai cautate marci auto este condus de autohtona Dacie cu 8.494 unitati vandute (29,3% din total), urmata apoi de Volkswagen (3.450 unitati / 11,9%), Skoda (2.347 unitati / 8,1%), Renault (1.754 unitati / 6,1%), Ford (1.622 unitati / 5,6%) si Hyundai (1.361 unitati / 4,7%). Dintre modelele Dacia, Loganul este lider, urmat fiind de Duster, Sandero si nu in cele din urma de Skoda Octavia si Volkswagen Golf, marci international renumite pentru fiabilitatea lor. “Analizand segmentarea pe clase, remarcam ca dupa