Cel mai mare operator poştal privat din Polonia intenţionează să intre pe cele mai mari pieţe ale comerţului online, China şi SUA, scrie Warsaw Business Journal.
InPost, subsidiară a grupului Integer.pl, va intra pe piaţa chineză anul acesta, iar pe cea americană în 2014.
„SUA sunt cea mai mare piaţă din lume în privinţa comerţului electronic şi din această cauză se potriveşte perfect ţintei noastre de afaceri şi este cât se poate de natural ca noi să fim prezenţi acolo“, a spus Rafal Brzoska, preşedintele InPost. Serviciile oferite de companie le permit clienţilor să ridice produsele comandate online din dulapuri special instalate în locuri precum supermarketuri şi benzinării.
InPost are în plan instalarea a 10.000 de dulapuri în trei ani în SUA, începând cu 2014. Costul proiectului este estimat la 200 de milioane de euro.
Însă planuri similare pentru piaţa americană au şi giganţi ai internetului precum Amazon şi Google. Amazon testează în prezent 150 de dulapuri în SUA, iar Google a achiziţionat recent start-up-ul canadian BufferBox, specializat în astfel de facilităţi de stocare.
InPost intenţionează ca după ce îşi va construi o poziţie solidă în SUA să vândă afacerea unui jucător major.
„Pentru astfel de giganţi, dacă te uiţi în istoria lor de achiziţii, găseşti că de multe ori preferă să cumpere o companie cu o poziţie solidă şi nu să ridice din temelie lucruri noi“, a mai spus Brzoska.
Anul acesta compania va instala dulapuri în Beijing şi Shanghai, oraşe care au împreună o pondere de 40% în comerţul online din China.
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.07.2013
Cel mai mare operator poştal privat din Polonia intenţionează să intre pe cele mai mari pieţe ale comerţului online, China şi SUA, scrie Warsaw Business Journal.
InPost, subsidiară a grupului In