Peste 51.000 de apeluri au fost înregistrate la Telefonul Copilului, în primele sase luni ale anului, în aceastã perioadã constatându-se o crestere cu 23,21 la sutã a cazurilor de abuz, iar în 2.596 de situatii a fost necesarã interventia autoritãtilor.
Asociatia Telefonul Copilului informeazã cã, în prima jumãtate a acestui an, au fost înregistrate 51.059 de apeluri la numãrul 116 111, iar dintre acestea, au fost identificate 2.569 de cazuri care au necesitat si interventia institutiilor abilitate, pe lângã consilierea si monitorizarea continuã a specialis tilor organizatiei neguvernamentale, se aratã într-un comunicat. “Comparativ cu aceeasi perioadã a anului 2012, baza de date a Asociatiei Telefonul Copilului aratã o crestere de 23,21 la sutã a numãrului cazurilor de abuz asupra copilului semnalate”, se aratã în comunicat. Potrivit sursei citate, cifrele din primele sase luni sunt îngrijorãtoare, fiind semnalate 1.154 de cazuri de abuz asupra copilului si violentã în familie, cele mai grave forme de abuz fiind: molestarea fizicã (33,80 la sutã), neglijarea (22,01 la sutã) si abuzul emotional (9,62 la sutã). O crestere îngrijorãtoare a fost înregistratã si în cazul numãrului de cazuri de abuz sexual asupra copilului, exploatare prin muncã, cersetorie si trafic de minori a înregistrat, în total fiind semnalate 134 de astfel de situatii, cu 42,55 la sutã mai multe decât în aceeasi perioadã a anului trecut. În 15,34 la sutã din apelurile înregistrate la 116 111, pãrintii au solicitat consiliere juridicã pentur încredintarea copilului, alocatii si indemnizatii, pensia alimentarã, mentinerea legãturilor personale, dreptul la vizitã al pãrintelui care nu a obtinut încredintarea copilului, ordonanta presedintialã, pãrãsirea tãrii cu un minor, înregistrarea tardivã a nasterii, precum si drepturile copilului. Mediul cel mai frecvent raportat în ceea ce priveste c