Deputatul PSD Aurelia Cristea spune că, într-un scenariu optimist, în 2014 s-ar putea găsi concesionarul şi începe lucrările pe tronsonul Gilău - Suplacu de Barcău.
Dacă negociatorii români vor găsi înţelegere la Comisia Europeană şi la FMI, finalizarea tronsonului de vest al autostrăzii Transilvania ar putea redeveni un lucru posibil. Cel puţin aşa susţine vicepreşedintele PSD Cluj, deputatul Aurelia Cristea.
În condiţiile în care legătura cu Bucureştiul nu se va mai face pe traseul iniţial, prin Târgu-Mureş şi Braşov, ci prin conectarea la coridorul IV prin intermediul drumului expres transformat în autostradă şi realizat din fonduri europene, Turda-Sebeş, ar mai rămâne de rezolvat conectarea autostrăzii la vestul Europei. În acest caz discutăm de două tronsoane, pentru care se caută soluţii diferite de finanţare. Pentru segmentul Suplacu de Barcău - Borş, realizat de Bechtel în proproţie de aproximativ 25%, Aurelia Cristea a reiterat speranţa făcută publică la Cluj de ministrul marilor proiecte, Dan Şova, de a obţine finanţare europeană din capitolul drumuri transfrontaliere. Dacă acest demers ar avea succes, ar mai rămâne de găsit o soluţie pentru cei aproximativ o sută de kilometri dintre Gilău şi Suplacu de Barcău, pentru a avea, fie şi printr-o autostradă Transilvania ciuntită, Clujul legat printr-o cale rutieră de mare viteză atât de capitală, cât şi de vestul Europei.
„La un preţ mediu de şapte milioane de euro pe kilometru, adăugând şi alte costuri adiţionale - exproprieri sau alte costuri neprevăzute - am ajunge la 900 de milioane, un miliard de euro, sumă necesară construirii tronsonului Gilău - Suplacu de Barcău", a estimat Cristea costul tronsonului fără şanse, deocamdată, de a avea acces la fonduri europene. „Soluţia, pentru acest tronson, este, categoric, concesiunea sau parteneriatul public-privat. Problema este că indiferent car