Scris de Adriana Barbu - Noua organigramă a Primăriei Arad va fi prezentată de primar joi Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici pentru aviz.
ARAD. Cu mai puţini şefi de servicii, cu câteva servicii reorganizate „puternic” şi fără ştrand şi patinoar. Aşa arată noua organigramă a Primăriei Arad, schemă cu care edilul Gheorghe Falcă se va prezenta joi în faţa Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici de la Bucureşti pentru aviz. După negocieri, cel mai probabil, şi după obţinerea avizului, noua organigramă va ajunge şi pe masa aleşilor locali municipali şi doar după ce aceştia îşi vor da acordul se va trece la aplicarea schimbărilor dictate, potrivit lui Falcă, de ordonanţa de Guvern a lui Ponta.
Ordonanţă pe care edilul o consideră vinovată de cele ce se vor petrece prin primării în perioada de după aplicarea ei. Falcă spune chiar că lucrurile vor merge mai anevoios până şi în Primăria Arad după aplicarea ordonanţei, în pofida faptului că norma impusă de Guvern ar fi trebuit să ducă, conform celor precizate, la o mai bună funcţionare a administraţiilor locale.
Care este efectul de lungă durată al acestei noi structuri impuse, potrivit edilului, de lege? Funcţionarii publici care îşi vor pierde fotoliile din cauza reorganizării vor părăsi Primăria Arad. „Pentru că acei oameni au lucrat ani în şir în Primărie şi şi-au făcut o carieră de funcţionari. Au urcat până la şefi de servicii iar acum aceste funcţii nu mai sunt”, spune Falcă.
Care sunt cele mai importante modificări propuse în noua organigramă? Direcţiile nu-şi vor mai putea organiza singure licitaţiile şi achiziţiile şi nu vor mai putea decide pentru ele investiţiile din segment. Va exista o singură Direcţie de Achiziţii Publice şi o singură structură care se va ocupa de investiţii.
Alte câteva schimbări la nivel de direcţii, servicii şi birouri vor opera şi ele în interiorul Prim