Turul Franţei nu înseamnă doar glorie sportivă, ci şi bani. Peste 2 milioane de euro reprezintă fondul de premiere în 2013. Cotidianul.ro vă prezintă cât au câştigat după 15 etape 80% dintre rutierii care au obţinut clasări pentru care sunt oferite premii în bani.
Sprinterii au luat cei mai mulţi bani
Pentru ediţia 2013 a Turului Franţei, fondul total de premiere este de 2.023.300 de euro. Evident, cele mai mari premii se vor acorda la finalul competiţiei rutierilor care ocupă primele locuri în clasamentul general (tricoul galben), dar şi cei care se clasează cel mai bine în secţiunile secundare - „tricoul verde”, „tricoul alb cu buline roşii”, „tricoul alb” - vor obţine sume de bani deloc de neglijat.
Premii se acordă însă şi după fiecare etapă, la toate categoriile mai sus menţionare, şi se acordă inclusiv o „rentă” pentru fiecare zi de purtare a tricourilor distinctive. Cele mai bune premii pe parcursul competiţiei sunt cele care se acordă primilor clasaţi în fiecare etapă, dar se recompensează şi câştigătorii sprinturilor intermediare şi celor care trec primii peste căţărările repertoriate.
Se impun câteva precizări. Cel puţin până acum, cei mai mulţi bani i-au câştigat sprinterii. Este şi normal, pentru că 7 etape din 15 au fost câştigate de sprinteri, în plus în fiecare etapă (cu excepţia celor de contratimp individual şi echipe) are câte un sprint intermediar pe traseu. Paradoxal, rutierii de clasament general (şi exemplificăm cu top 10 la zi) nu sunt printre cei care au câştigurile cele mai mari, deşi ei sunt cei mai buni din cursă. Explicaţia este simplă: rutierii de clasament general se bat pentru glorie şi premiile substanţiale care se acordă în final. Ei îşi dozează efortul şi nu concurează pentru punctele şi banii care se acordă pentru sprinturi intermediare şi căţărări, nu se aventurează în evadări. Avem o singură excepţie, Chri