Brandul oraşului Odobeşti Autorităţile vor lansa în această vară şi o hartă culturală a oraşului
Cu speranţa că într-o zi Odobeştiul va redeveni orăşelul cochet din perioada interbelică, autorităţile locale investesc în promovarea imaginii oraşului. După ce au lansat un brand de succes în 2010 – Odobeşti, oraşul viilor domneşti - însoţit de tipărirea unei istorii a localităţii pe înţelesul tuturor, în acest an va fi prezentată o hartă culturală, atât în format print, cât şi în variantă interactivă. „La acest moment pentru unii, Odobeştiul ca destinaţie turistică este o himeră, însă vrem să transformăm Odobeştiul într-un oraş turistic şi să-l aducem la statutul de staţiune. Să nu uităm că înainte de Al Doilea Război Mondial la Odobeşti se efectuau tratamente cu extrase din struguri şi veneau pacienţi din Bucureşti, cu trenul, vara, special la tratament. Odobeştiul, prin aşezarea sa geografică şi bogăţiile naturale, are un uriaş potenţial turistic. Prin investiţiile pe care le avem în derulare am reuşit să modernizăm reţelele de apă, canalizare şi gaze naturale. Vom reface şi moderniza infrastructura stradală şi dorim să investim în promovarea oraşului ca destinaţie turistică”, ne-a spus Florin Vetrescu, viceprimarul oraşului. Înainte de 1989 funcţionau la Odobeşti mai multe fabrici care asigurau locuri de muncă pentru câteva mii pe persoane. După 1989, toate aceste fabrici au fost desfiinţate şi dezvoltarea turismului poate oferi locuri de muncă, atât pentru locuitorii oraşului Odobeşti, cât şi pentru localităţile vecine, care depindeau economic până în 1989 de fabricile din localitate. Turismul poate fi o alternativă pentru economia oraşului şi a judeţului, cu condiţia ca investitorii din turism să înveţe abc-ul comportamentului civilizat, să ofere servicii la preţuri decente, în condiţii optime, să scoată din restaurante dvd-urile cu manele, iar mâncătorii de s