Firma japoneza, partenera a grupului Renault, a dezavluit in India primul sau Datsun low cost: Go, o mica berlina la un pret de aproximativ 5.000 de euro. Datsun vrea sa fie pentru Nissan ce a fost Dacia pentru Renault.
Presedintele director general al Renault si Nissan, Carlos Ghosn, a dezvaluit luni la Bew Delhi primul sau Datsun, un autoturism de 5,200 de euro. Lansarea micii berline cu cinci usi, botezata Go (de talia unui Renault Twingo) este prevazuta pentru 2014, inainte de a fi lansata in Rusia, Indonezia si in Africa de Sud.
Aceasta noua marca Entry a contructorului nipon vrea sa joace rolul avut de Dacia pentru Renault. Cu Go, intreprinderea japoneza ataca Maruti, autoturismul produs de intreprinderea mixta locala creata de Suzuki, care detine 65% din piata indiana. Marca Datsun a fost „eticheta” folosita la export de Nissan pana in anii 1980.
Alianta Renault-Nissan a demarat un studiu pe segmentul masinilor low cost, cu preturi de vanzare inferioare celor practicate pentru gama Dacia (care porneste in Franta de la 7.700 de euro). Alianta a studiat in special modele de aproximativ 5.000 de euro, Go fiind un exemplu in acest sens, si dezvolta, printre altele, o gama si mai ieftina, de 3.000 de euro, pentru a rivaliza cu Tata Nano, scrie La Tribune, citand surse proprii.