De ce am ales turismul? Este o întrebare care mi-e adresată destul de des. De mic am fost atras de scris şi de comunicare. Am urmat cursurile unei facultăţi de jurnalism (Şcoala Superioară de Jurnalistică – o adevărată legendă, deşi acum este, din păcate, istorie) şi am început să am colaborări, ca jurnalist, de la 18 ani.
Am crezut de la bun început în mesajul lui Marshall McLuchan, un adevărat guru al comunicării, potrivit căruia “mediul este mesajul” (Medium is the Message). Acesta a dorit să ne spună că fiecare mediu de transmisie, independent de conţinut, îi implică diferit pe receptori şi afectează intensitatea şi ritmul comunicării. Ei bine, extrapolând, în 1997 am ajuns la concluzia că unul dintre cele mai frumoase mesaje şi canale de transmisie este turismul.
O să vă miraţi, dar nu am descoperit turismul doar prin prisma călătoriilor, ci şi din cea economică, socială, culturală, mediatică. Am realizat că şi... turismul poate fi mesajul! Acest domeniu poate ajuta la îmbunătăţirea comunicării între oameni şi între diverse culturi, la dezvoltarea economică a unei ţări, la deschiderea orizonturilor pentru fiecare individ în parte.
Văd turismul atât ca o formă de recreere, cât şi de dezvoltare personală şi de deschidere a minţii. Pe de altă parte, turismul este (sau ar trebui să fie) un domeniu economic prioritar pentru fiecare ţară. Este, aparent, cea mai simplă formă de export de servicii: turiştii vin la tine în ţară şi lasă bani.
În acest prim articol de introducere, vă propun “decalogul” meu personal, după care mă ghidez zi de zi, în încercarea mea de a promova avantajele turismului.
1. Turismul este o modalitate de dezvoltare personală. Majoritatea specialiştilor în self help acordă o importanţă mare învăţării în timp şi, de asemenea, punerii în practică a informaţiilor acumulate. Dar puţini se referă şi la… spaţiu! Călătoriile