După plecarea lui Relu Fenechiu din fruntea Ministerului Transporturilor, au rămas foarte multe probleme care trebuie soluţionate.
Atât premierul Victor Ponta, cât şi Crin Antonescu l-au lăudat pe Relu Fenechiu ca ministru al Transporturilor. Numai că acesta a lăsat numeroase probleme nerezolvate în curtea instituţiei pe care a păstorit-o.
Privatizare în ceaţă
Spre exemplu, prin intermediul unui comunicat, Fenechiu se laudă că privatizarea CFR Marfă a fost făcută în termenul convenit cu FMI. Acest lucru este adevărat, însă compania care a câştigat licitaţia nu este un investitor strategic, aşa cum a cerut Fondul şi cum a decis Consiliul Suprem de Apărare al Ţării.
Câştigătorul licitaţiei, Grup Feroviar Român (GFR), controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, derulează afaceri de 183 de milioane de euro şi s-a angajat să plătească 202 milioane de euro pentru a prelua pachetul majoritar de acţiuni la CFR Marfă. Deşi au trecut aproape 3 săptămâni de când GFR a fost desemnat câştigător, contractul de privatizare nu a fost încă semnat, pentru că nu s-a adoptat, la nivelul Guvernului, o hotărâre în acest sens. Deci, licitaţia s-a încheiat, dar statul nu a primit banii pentru vânzarea companiei.
Laude pe munca altora
Relu Fenechiu se laudă şi cu deschiderea circulaţiei pe Podul Calafat-Vidin, chiar dacă partea bulgară a dus greul. Statul român a investit 48 milioane de euro, inclusiv sume provenind din programul ISPA, pentru realizarea proiectului, ale cărui costuri s-au ridicat la 274 de milioane de euro.
Un alt punct bifat la „realizări” de Fenechiu este căutarea unor soluţii pentru a introduce bilete low-cost pentru cei care vor să circule cu trenul. Numai că sistemul electronic al CFR Călători nu permite, cel puţin deocamdată, emiterea unor asemenea bilete.
La capitolul „promisiuni neonorate” putem aminti de autostrada Târgu Mureş-