Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Covasna consideră că elevii aparţinând minorităţilor naţionale ar trebui să primească la bacalaureat subiecte diferenţiate la Limba şi literatura română faţă de elevii români, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Şeful ISJ Covasna, Keresztely Irma, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, că inspectoratul a făcut o analiză pe baza rezultatelor obţinute la bacalaureat de elevii din judeţ, din care reiese, printre altele, şi faptul că majoritatea elevilor au avut probleme la proba de Limba şi literatura română, dar în schimb la Limba şi literatura maghiară au avut o promovabilitate foarte bună.
Şeful ISJ Covasna apreciază că elevii maghiari, oricât s-ar strădui, nu au cum să-şi însuşească limba română la nivelul celor care o au ca limbă maternă.
Keresztely consideră că ar trebui ca elevilor aparţinând minorităţilor naţionale să le fie predată limba română după manuale şi programe speciale, iar la bacalaureat să primească subiecte diferenţiate, şi nu aceleaşi pe care le primesc elevii români.
Ea a mai menţionat că aceşti elevi trebuie oricum să depună un efort mai mare, pentru că ei mai au un examen în plus la bacalaureat, cel la limba maternă, pe lângă cele trei probe obligatorii, pe care le susţin elevii români.
Potrivit rezultatelor afişate, vineri, pe site-ul Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna, promovabilitatea la examenul de bacalaureat în judeţ este de 43,56 la sută, faţă de 42,74 la sută, cât era înainte de soluţionarea contestaţiilor.
Dacă înaintea soluţionării contestaţiilor, un număr de 868 de candidaţi au fost declaraţi respinşi, în urma rezultatelor finale numărul acestora a scăzut la 856.
Potrivit ISJ Covasna, în cazul candidaţilor din promoţia curentă, 46,51 la sută au reuşit să promoveze examenul, iar din promoţiile anterioare 30,18 la sută au obţinut