Pentru ca pompierii să poată lichida incendiul, a fost nevoie să se scoată de sub tensiune linia electrică de 27.000 de volţi
Luni noapte s-a dat alarma în Gara Buzău, după ce dintr-un vagon de marfă dezafectat a început să iasă un fum gros, primii care au observat acest lucru fiind lucrătorii staţiei CFR.
Vagonul era tras pe o linie moartă, în apropierea fabricii Boromir, laolaltă cu alte vagoane aflate în aceeaşi stare, care nu mai aveau nicio altă utilitate decât aceea de a servi drept adăpost pentru aurolacii şi boschetarii pripăşiţi prin zona gării. Vagonul fusese transformat într-un fel de reşedinţă de vară de un grup de astfel de persoane, care obişnuiau să se retragă aici seara pentru a dormi la adăpost, mai ales că în ultima vreme nopţile fuseseră cam ploioase. Aici obişnuiau să îşi împartă frăţeşte câte o sticlă cu băutură, ţigări şi pungi cu aurolac, iar atunci când temperaturile de afară erau foarte scăzute, făceau chiar şi focul în vagon, aprinzând cartoane şi alte resturi pe care le adunau de pe străzi.
Se pare că aceşti locatari ocazionali ai vagonului poartă vina pentru incendiul izbucnit luni noapte, sursa probabilă de aprindere fiind jarul de la o ţigară aruncată la întâmplare.
Pompierii au fost anunţaţi la ora 22.45, la faţa locului fiind trimise două autospeciale de stingere care au ajuns până în apropierea liniei 6, acolo unde era tras vagonul. La sosirea echipajelor, s-a constatat că ardea mocnit izolaţia interioară a vagonului, precum şi mai multe resturi menajele care fuseseră adunate în interior de oamenii străzii. O primă măsură înainte de a interveni pompierii, a fost deconectarea liniei de 27.000 de volţi din zona adiacentă, întrucât exista un foarte mare risc în cazul în care s-ar fi intervenit cu apă sub cablurile aflate sub tensiune.
Intervenţia a durat până aproape de miezul nopţii şi nu le-a pus foa