Luchi Georgescu, proprietara hotelurilor Melodia si Favorit, spune ca in 2013 litoralul romanesc resimte o scadere a numarului de turisti, care nu mai au bani pentru o vacanta. Pe de alta parte, ea sesizeaza lipsa implicarii autoritatilor locale in imbunatatirea conditiilor din statiunile de pe litoralul Marii Negre pentru a atrage turisti straini.
Luchi Georgescu detine producatorul de vinuri Vincon Vrancea si compania de mezeluri Meda Prod si este din 2002 proprietara hotelurilor Melodia (patru stele) si Favorit (doua stele) din statiunea Venus.
“Sezonul 2013 este mai slab decat cel de anul trecut, numarul de turisti este mai mic. Nu pot spune ca romanii sunt precauti cu banii pe care ii au, ci nu mai au bani sa vina la mare”, a spus Luchi Georgescu.
Potrivit acesteia, pe fondul reducerii consumului, pentru tot mai multi romani cel mai important element in alegerea vacantei este pretul.
„Ofertele de early booking, promotii, reduceri sau oferte last minute sunt tot mai cautate de turistii romani. (...)Situatia economica determina si alegerea tipurilor de sejur si de pensiune. Sistemul all inclusive este inca la inceput si este putin cautat, atat din cauza cererii scazute a turistilor romani pentru asemenea pachete, cat si a lipsei infrastructurii hoteliere necesare. Din experienta mea si din evolutia pietei cele mai cautate sejururi sunt cele care au inclus doar micul dejun”, crede aceasta.
Femeia de afaceri considera ca pentru a atrage turistii in Romania este foarte importanta cresterea calitatii serviciilor, chiar daca sezoanele sunt destul de scurte, motiv pentru care in 2012 a finalizat o investitie de 3,5 milioane de euro in hotelul Melodia.
Cu toate acestea, ea spune ca pe langa investitiile pe care le fac hotelieri, la fel de importante sunt interventiile autoritatilor locale.
Hotelierii au nevoie de sustinere din pa