Sursa foro: Mediafax
“Semnalăm cu îngrijorare derapajul către profilul radiourilor de tip comercial al principalului post de radio public, Radio România Actualităţi, ale cărui misiuni de bază sunt şi trebuie să rămână informarea şi formarea (educaţia)”, scrie Mihaela Helmis, Radio Romania Actualitati Cultura -Civilizatie, într-o scrisoare deschisă adresată Comisiilor de Cultură şi Mass-media din Senat şi Camera Deputaţilor şi Consiliului Naţional al Audiovizualului.
Jurnalista reclamă “reducerea substanţială a ponderii emisiunilor dedicate culturii, analizei sociale şi spiritualităţii în grila adaptată pentru vară a Radio România Actualităţi”.
Scrisoare deschisă, în continuare:
Semnalăm cu îngrijorare derapajul către profilul radiourilor de tip comercial al principalului post de radio public, Radio România Actualităţi, ale cărui misiuni de bază sunt şi trebuie să rămână informarea şi formarea (educaţia).
Constatăm cu surprindere reducerea substanţială a ponderii emisiunilor dedicate culturii, analizei sociale şi spiritualităţii în grila adaptată pentru vară a RRA.
În acest sens, deşi deţin poziţia de lider de audienţă, emisiuni precum :
“Maraton de duminică” – spaţiu radiofonic de analiză a stării lumii în care trăim, “Radioul de sâmbătă seara” – singurul spaţiu compact din actuala grilă RRA acordat actului cultural românesc şi internaţional , au fost drastic reduse de la 170 de minute la doar 55 minute, concomintent cu schimbarea orelor de difuzare către zone de audienţă minimă; “Actualitatea credinţei” – seria de emisiuni dedicată detalierii manifestărilor conştiinţei religioase contemporane – a fost diminuată la doar 5 minute (un sfert din timpul de emisie acordat până acum);
iar “Românii în lume” – emisiune destinată românilor de pretutindeni (şi ascultată corespunzător), a fost transformată într-o simplă pastilă a unui ra