Guvernul român şi-a anunţat planurile de a promova Transilvania, o regiune asociată cu vampirii şi cu Dracula, drept cea mai promiţătoare destinaţie turistică a ţării, indică un articol postat pe site-ul Discovery.com.
Un comunicat de presă al Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS) menţiona că "Transilvania poate deveni în cele din urmă o destinaţie turistică de renume internaţional, iar beneficiile, nu doar pentru turismul din regiune, ci şi pentru economia noastră, în general, vor fi imense ... Autorităţile locale din şase judeţe din Transilvania ar putea dezvolta, prin utilizarea fondurilor europene, un proiect regional intitulat Dracula, în urma unei propuneri a primarului din Târgu Mureş. Brandul Dracula există de mult timp, el trebuie doar exploatat şi împachetat cum se cuvine, iar apoi vândut într-o manieră modernă", scrie Agerpres.
Deşi vampirii au fost populari timp de zeci de ani în romanele lui Stephenie Meyer, Anne Rice, Stephen King şi ale multor alţi scriitori, cel mai faimos vampir rămâne Dracula lui Bram Stoker, personaj apărut pentru prima dată în 1897 în romanul gotic cu acelaşi nume.
Potrivit cercetătoarei Sharon Hill, de la Doubtful News, România "nu a făcut o treabă extraordinară cu comercializarea acestei idei pentru turism''. ''Acest tip de turism este o mare afacere. Gândiţi-vă la Monstrul din Loch Ness (Scoţia), la tururile dedicate procesului vrăjitoarelor din Salem (Massachusetts) sau la cele dedicate prăbuşirii OZN-ului din Roswell (New Mexico)', explică ea.
Într-adevăr, prin comparaţie cu alte locaţii turistice similare, România se află în urmă.
De ce a durat atât de mult? Potrivit FPTS, cea mai mare problemă a constat "în descurajarea unei părţi a opiniei publice în faţa asocierii României cu legenda ţesută în jurul lui Vlad Ţepeş. Această percepţie s-a schimbat, în sfâ