In Romania segmentul de piata foto-video este in continua crestere, consumatorii fiind tot mai interesati sa-si diversifice aparatele foto personale dar si cunostintele despre tehnica de fotografiat, potrivit unui studiu despre popularitatea aparatului foto in Romania realizat de F64 Studio.
Studiul de piata a urmarit sa sondeze preferintele de cumparare ale romanilor, indicatorii tehnici care fac diferenta in decizia de cumparare dar si ponderea compactelor si DSLR-urilor intre consumatori.
Astfel, confom datelor 65% dintre romani detin astazi macar un aparat de fotografiat. Mai mult de 29% dintre acestia folosesc alternativ 2 aparate foto, iar 12 % dintre familiile din Romania au cate un aparat de fotografiat pentru fiecare membru al familiei.
“Dinamica este exploziva! In Romania nivelul de utilizatori ai aparatului foto a crescut considerabil in ultimul an. Este rezultatul nevoii de a memora aproape zilnic, evenimentele frumoase din viata fiecaruia. Desigur, lumea tehnicii face ca memorarea cerebrala sa poata fi dublata de cea digitala: fotografia si stocarea acesteia intr-o arhiva personala sau online”, spune Simona Sambotin, specialist marketing F64 Studio.
Studiul distinge publicul in doua categorii de consumatori: amatorii care doresc fotografii la foc automat obtinute cu aparate usor de folosit si transportat, care includ functii de retusare a imaginii si eventual Wi-Fi integrat si profesionistii interesati de aparate sofisticate (DSLR-uri) cu senzori mari sau full-frame, care ofera un control manual avansat si imagini bune in orice conditii.
Aparatul foto compact - cel mai popular printre romani
Studiul de piata mai arata ca circa 76% dintre utilizatori si-au cumparat aparate foto compacte. Criteriile dupa care romanii aleg astfel de aparate sunt: designul atragator, meniul usor de folos