Peste două decenii de reformă în educaţie şi iată rezultatele: în Prahova peste 150 de elevi au intrat la liceu cu note sub 5. Unii au reuşit performanţa să se facă liceeni după ce au obţinut la testele naţionale, fix 1 la proba de limba română şi tot atât la cea de matematică. Cine e de vină pentru asta? Calculatorul, că doar el i-a repartizat.
S-au afişat rezultatele primei etape de repartiţie computerizată la licee a elevilor care au terminat clasa a opta şi au susţinut testele naţionale. Un pseudo-examen la care toţi candidaţii câştigă, în vreme ce tot sistemul pierde. Şi pierde pe termen lung.
În Prahova, spre exemplu, din vreo 5.400 de adolescenţi care au susţinut testele naţionale, doar trei nu au reuşit să intre la liceu. Pentru că nu au completat suficiente opţiuni la prima repartiţie. Nu-i bai, se vor înscrie din nou de mâine şi-şi găsesc ei un loc.
În rest, listele cu „repartizaţi”, pentru că „admişi”, în cazul de faţă, e mult prea generos şi prea pretenţios, arată că şi peste patru ani, când bobocii de azi or să dea bacul, noi o să scriem, ca şi anul acesta, ca şi anul trecut şi ca şi anul viitor, cât de mulţi proşti au picat acest examen.
Lunga listă a viitorilor liceeni arată aşa: 11 au intrat cu 10, patru cu 9,99, încă vreo câţiva cu 9,98. Trecem la „coada” listei şi vedem peste 150 care au intrat la liceu cu mai puţin de 5. „Campionul” este un tânăr care a terminat şcoala generală undeva, la Telega. La testele naţionale a avut un glorios 1 la mate şi încă unul la română. Noroc că profii au fost ceva mai indulgenţi în cei patru ani de studii şi l-au trecut cu media peste 6. Nota finală: 3,59. Numai bun de colegiu la Câmpina, nu? Cu câteva sutimi peste el, dar la fel de proşti, alți zeci de absolvenţi de clasa a opta, pentru care suntem siguri că facebook-ul, fotbalul, net-ul, manelele sau sexul nu mai au de mult cine ştie