> Prevederile privind obligaţia lucrului cu persoane de deservire profesionalizate au intrat deja în vigoare, AJOFM oferindu-se să sprijine intrarea în legalitate a operatorilor interesaţi > Un angajator poate beneficia, între 1 an şi 3 ani, de un sprijin financiar de 300 de lei pe lună pentru fiecare contract de ucenicie încheiat cu Agenţia
Unităţile de turism sunt obligate să aibă 100% personal calificat, respectiv atât bucătari, ospătari, cât şi la recepţie. Cel puţin aşa prevăd noile prevederi legale în domeniu, care au intrat deja în vigoare, şi care le înlocuiesc pe cele potrivit cărora, în funcţie de clasificare, operatorii amintiţi trebuiau să aibă 40%, 60% sau 90% personal specializat şi atestat. În aceste condiţii, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Suceava vine în întâmpinarea respectivilor agenţi economici, astfel încât aceştia să poată să-şi păstreze actualii lucrători necalificaţi. „Există două opţiuni: fie angajatorii îi califică la locul de muncă, iar jumătate din costurile cu cursurile de formare profesională le suportă AJOFM, fie că angajatorii în cauză încheie contracte de ucenicie. În acest din urmă caz, personalul necalificat pe care îl au poate face practică la locul de muncă, AJOFM asigurând suportul teoretic necesar”, arată Adomnicăi.
Potrivit şefului AJOFM Suceava, contractul de ucenicie se încheie pe o perioadă cuprinsă între 1 an şi 3 ani, fiind asimilat unui contract individual de muncă, cu toate drepturile care decurg din acesta din urmă. Mai mult, în intervalul amintit, angajatorul beneficiază, din bugetul asigurărilor sociale de şomaj, şi de un sprijin financiar de 300 de lei pe lună, pentru fiecare ucenic. „Toate unităţile de turism din judeţul Suceava pot apela la serviciile noastre. După ce partea de practică a fost făcută în unitatea respectivă, cu suportul nostru teoretic, putem asigura inclusiv eval