In intreaga lume au fost construite poduri a caror structura testeaza limitele stiintei si imaginatiei. S-au folosit planuri de constructie, materiale si metode inovatoare.
How Stuff Works prezinta cateva dintre cele mai interesante poduri din punct de vedere al inovatiilor aduse, constructii care, indiferent de anul in care au fost ridicate, raman unice.
Podul Hangzhou Bay, China
Podul-autostrada Hangzhou Bay a fost inaugurat in luna mai 2008, dupa noua ani de proiectare si constructie, acesta fiind cel mai lung din China. Are 36 de kilometri si traverseaza golful Hangzhou. Este de 25 de ori mai lung decat podul Runyang (1.490 metri, care era cel mai lung din China pana la construirea Hangzhou Bay) si de noua ori mai lung decat podul japonez Akashi Kaikyo.
Acest pod face legatura intre districtele Jiaxing si Ningbo si scurteaza distanta dintre Ningbo si Shanghai cu 120 de kilometri.
Acest pod pe cabluri, care are forma unui sarpe, dispune de sase benzi de circulatie in ambele directii. Taxa pentru traversarea acestuia este de 12 dolari. Investitia pentru realizarea acestui obiectiv a fost de 1,72 miliarde de dolari. Expertii se asteapta ca acest pod sa reziste 100 de ani.
Podul Bosfor
Stramtoarea Bosfor face legatura intre Marea Neagra si Marea Marmara si separa Asia de Europa. In 1973 a fost inaugurat podul Bosfor, cu o lungime de 1,51 kilometri. A fost singurul pod care lega doua continente pana cand, 15 ani mai tarziu, a fost construit un alt pod suspendat, Fatih Sultan Mehmed.
Chiar daca cel de-l doilea pod i-a luat putin din glorie, Bosfor ramane o aparitie mareata, in special noaptea, datorita sistemului de iluminat cu leduri, turnurilor sale si cablurilor in zig-zag, ce au diverse culori.
Podul Bosfor are opt benzi de circulatie: fi