Este avocat cu experienţă şi curând s-a alăturat echipei preşedintelui Consiliului Judeţean, Zamfir Ciceu. Marin Brăgaru, administratorul public al judeţului Maramureş, vorbeşte într-un interviu acordat GAZETEI despre atribuţiile sale, despre probleme şi proiecte prioritare.
Reporter: Ce înseamnă, pe înţelesul tuturor, această funcţie de administrator public al judeţului?
Marin Brăgaru: Este o funcţie mai nou înfiinţată, atribuţiile sunt stipulate generic de către lege, asta însemnând coordonarea aparatului de specialitate a Consiliului Judeţean. Mai este un aspect important, posibilitatea delegării calităţii de ordonator principal de credite. În cazul de faţă, prin dispoziţia preşedintelui, mi se atribuie coordonarea aparatului de specialitate a Consiliului Judeţean Maramureş precum şi câteva servicii ale Serviciului public „Centrul Judeţean de Informare Turistică Maramureş Infoturism”, ale Serviciului public Centrul de Informare, Consiliere şi Formare „Pentru Voi” şi coordonarea activităţii serviciului de administrare a drumurilor judeţene, realizat prin gestiune delegată de S.C. Drumuri-Poduri S.A. De asemenea, mi se deleagă exercitarea calităţii de ordonator principal de credite în perioada în care preşedintele Consiliului Judeţean lipseşte din judeţ mai mult de 3 zile, precum şi pe perioada concediilor de odihnă sau pentru incapacitate temporară de muncă.
Rep.: Cum a fost pentru dumneavoastră trecerea în sectorul public?
M.B.: Am mai lucrat în sectorul public, dar e un domeniu vast, cu multe problematici. Nu e o trecere uşoară, dar meseria de avocat asta înseamnă, o manageriere a intereselor clienţilor, care au fost de tot felul, inclusiv instituţii publice. Nu e greu, dar e grea modalitatea limitată de exercitare a activităţii, pentru că acolo aveam o mai mare libertate, aici sunt numeroase acte normat