Sudul litoralului are nevoie de investiţii, dar şi de servicii de calitate şi implicare din partea autorităţilor ca să devină profitabil, consideră femeia de afaceri Luchi Georgescu.
Complexul Hotelier Melodia din Venus, deţinut de doamna Luchi Georgescu, este cea mai nouă locaţie de patru stele de pe litoralul românesc. Refăcut în totalitate în 2012 cu o investiţie de 3,6 milioane de euro, Melodia estimează pentru acest sezon un grad de ocupare de aproximativ 85%. Investiţia, una dintre puţinele efectuate în sudul litoralului în ultimii ani, va fi amortizată în aproximativ zece ani, conform estimărilor oficialilor companiei. Până în acest moment, Complexul Melodia a amortizat 8% din investiţie de la redeschiderea hotelului în 2012. Hotelul este în prezent rezervat în proporţie de 60%, iar cele mai căutate sejururi sunt cele de 5-7 zile.
"Conform tendinţei generale de reducere a consumului, din cauza crizei, remarcăm şi o înjumătăţire a numărului de turişti, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut", a precizat Luchi Georgescu.
Domnia sa spune că pentru a atrage turiştii în România este foarte importantă creşterea calităţii serviciilor, chiar dacă sezoanele sunt destul de scurte. Alte acţiuni ce nu trebuie omise sunt alinierea la instrumentele actuale de marketing şi vânzări, precum şi implementarea de programe informatice. Doamna Luchi Georgescu a ţinut să atragă atenţia şi asupra necesităţii ca autorităţile locale şi centrale să se implice pentru a atrage atât turişti cât şi investitori. În opinia sa, nu putem discuta despre creşterea numărului turiştilor fără eforturile conjugate ale factorilor politici de decizie din acest domeniu şi al instituţiilor locale din zonele turistice, unde hotelierii sunt principalii plătitori de taxe şi impozite la bugetele locale.
Proprietara Melodia îndeamnă patronatele, Ministerul Turismului, Consi