Plasarea de produse e o practică obişnuită în showbizul internaţional. În ultima perioadă, şi artiştii români îşi asociază imaginea cu diverse branduri pe care le promovează în clipuri.
„Când soarele răsare, nimeni nu doarme, / Petrecerea e-n toi, nimeni n-o face cum o facem noi“, spune Alex Velea în cea mai recentă piesă a sa, „E marfă tare“, al cărei clip îi susţine mesajul. În filmuleţul de aproximativ patru minute, artistul dansează printre prietenii care beau Pepsi şi mănâncă pufuleţi Gusto, iar prin mişcările sale reuşeşte să-şi evidenţieze nu numai corpul antrenat, ci şi boxerii Calvin Klein şi şapca BLVD, cu care se mândresc şi rapperii americani.
„A doua zi avem poze în ziare“, mai cântă artistul, în timp ce un animator lustruieşte o maşină roşie Mini Paceman. „E marfă tare“ este un exemplu clasic de material audiovizual ce plasează produse, reuşind să le integreze firesc în scenariu.
În clipul „Perfect fără tine“, Tudor Chirilă îşi serbează despărţirea amoroasă cu zeci de doze de Ursus, aduse în portbagajul unui Fiat Leon, iar în „Pernele moi“, Corina, în costumaţii sexy livrate de Puma, îşi plânge iubirea aruncând cu doze de Pepsi.
ARTĂ ŞI COMERŢ
Plasarea produsului (product placement) e o formă de comunicare audiovizuală ce constă în inserarea unui produs, brand sau logo într-un videoclip, film, producţie TV, roman, piesă de teatru pentru a creşte notorietatea unui produs şi a-i îmbunătăţi imaginea în rândul consumatorilor, scopul fiind acela de a spori vânzările.
TOATE-S VECHI ŞI NOUĂ TOATE
Această strategie ia tot mai multă amploare şi în România, în străinătate fiind o practică frecventă.
În clipul de la „Live It Up“, vizualizat de peste 40 de milioane de ori numai pe contul ei oficial de YouTube, la două luni de când a fost lansat, Jennifer Lopez citeşte de pe telefonul Nokia un mesaj de la Pitbul