Vânzările de autoturisme noi din Uniunea Europeană au scăzut în luna iunie la minimul ultimilor 17 ani, pe fondul recesiunii şi şomajului ridicat. România a înregistrat unul dintre cele mai abrupte declinuri, în timp ce Dacia a consemnat cea mai bună performanţă în topul mărcilor.
Înmatriculările de automobile noi din UE au scăzut în iunie cu 5,6%, la 1,134 milioane de unităţi. Putem vorbi de evoluţii negative pe toate pieţele mari, cu excepţia Marii Britanii, anunţă Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile.
În România, piaţa auto a scăzut cu 45,9% faţă de iunie 2012, la sub 4.000 de maşini, cea mai abruptă scădere din Uniunea Europeană, cu excepţia Irlandei, unde vânzările au coborât cu 73,7%, la sub 1.700 unităţi.
Vânzările Dacia în uniune au crescut însă în luna iunie cu 17%, cea mai bună performanţă în rândul mărcilor, la circa 28.300 unităţi. Cota de piaţă a Dacia în UE a urcat astfel de la 2% la 2,5%.
Renault şi-a limitat scăderea la 3,1%, astfel că vânzările de autoturisme noi ale grupului francez au urcat cu 1,3% în iunie, la 114.000 unităţi.
Dezamăgire în prima jumătate a anului
În primele şase luni ale anului, numărul înmatriculărilor de automobile noi din UE a scăzut cu 6,6%, la 6,2 milioane, România înregistrând cel mai abrupt declin, cu excepţia Ciprului şi Olandei.
Astfel, vânzările auto din România au coborât în primul semestru cu 26,4%, la 24.500 de unităţi, în timp ce Ciprul a consemnat o scădere de 42,7%, la 3.600 de maşini, iar Olanda a înregistrat un declin de 36%, la aproape 212.000 unităţi.
Dacia a înregistrat cea mai puternică creştere din UE şi la nivelul primelor şase luni. Astfel, înmatriculările mărcii low-cost a grupului Renault au crescut cu 17,6% în UE în perioada ianuarie-iunie, la 141.200 de unităţi, cota de piaţă a Dacia urcând astfel de la 1,8% la 2,3%.
Germania, cea