Cel mai discutat subiect din mass-media online din România a fost, în perioada 1 iunie – 12 iulie 2013, bacalaureatul, conform unei analize de monitorizare realizate de MediaIQ, primul serviciu românesc de media intelligence.
Conform unui comunicat remis, marţi AGERPRES, în perioada analizată s-au scris nu mai puţin de 12.260 de articole având ca subiect principal examenul de bacalaureat din acest an.
Ziua de vârf în care subiectul a avut cel mai ridicat coverage media a fost 8 iulie 2013, dată corespunzătoare afişării primelor rezultate ale examenului. În această zi, au fost publicate 1.850 de articole online având ca subiect central bacalaureatul.
Bacalaureatul de anul acesta a fost un subiect important şi pentru social media, înregistrând un număr de 803 menţionări pe paginile de Facebook, conturile de Twitter, bloguri, forumuri şi în comentariile articolelor.
În ceea ce priveşte sub-temele de discuţie generate în jurul bacalaureatului de anul acesta, cele mai vizibile în mass-media online au fost: subiectele date la BAC (2.674 articole), scandalul de la Liceul Bolintineanu (3.208 articole), greşelile gramaticale ale ministrului Remus Pricopie (219 articole) şi rata de promovabilitate de la bacalaureat (1.718 articole).
Comparând datele obţinute anul acesta cu datele corespunzătoare perioadei similare de anul trecut, în 2013 s-a discutat mai puţin pe tema bacalaureatului – 12.260 de apariţii online faţă de 13.569 de apariţii anul trecut.
Cele mai numeroase articole online pe tema bacalaureatului 2012 au apărut tot pe data de 8 iulie, însă numărul lor a fost mai mic în comparaţie cu numărul apariţiilor din 8 iulie 2013: 1.750 (anul trecut) versus 1.850 (anul acesta).
În ceea ce priveşte tonul articolelor analizate, atât în 2012, cât şi în 2013, acesta este preponderent negativ. În 2013, însă, articolele negative le depăşesc