Două noi tipuri „inteligente” de escrocherii și-au făcut loc și în România. Mai multe persoane au fost „ușurate” de bani grei atât pe card, cât și pe factura de la telefonul mobil. În ambele cazuri, infractorii sunt foarte greu de depistat, de cele mai multe ori ei acționând din afara granițelor.
„Undeva la începutul anului am fost la OMV Coposu (n.r.: București) să alimentez cu benzină şi, neavând cash la mine, am plătit cu cardul. Când m-am dus la ghişeu vânzătorul mi-a luat cardul l-a trecut printr-un POS identic cu unul normal şi mi-a înmânat un terminal, pe care scria Raiffeisen, ca să introduc codul PIN. După ce am introdus codul PIN acesta a luat terminalul şi l-a pus pe ghişeu. După un minut mi-a spus că nu a funcţionat tranzacţia şi să mai introduc încă odată codul PIN. De data asta el a trecut cardul prin POS-ul băncii şi tranzacţia s-a efectuat cu succes. Numai că, prima dată, el mi-a copiat banda magnetică a cardului şi de asemenea codul PIN. Asta s-a întâmplat undeva la începutul anului, pe 5 ianuarie. Vineri, când m-am uitat în cont am avut surpriza să văd că tocmai ridicasem numerar de la Londra. Se pare că mi-au reprodus cardul şi l-au folosit pentru ridicări de numerar. "Norocul" meu a fost că am sesizat din timp ridicările de numerar şi am reuşit să blochez cardul. Paguba a fost destul de mare şi banca oricum nu te despăgubeşte deoarece e "PIN based transaction", povestește pe net una dintre victime.
În concluzie dacă cineva îţi spune că nu a funcţionat tranzacţia şi-ţi spune să mai introduci încă o dată codul PIN, atunci trebuie să-ţi arate un bon pe care scrie motivul din care nu a fost acceptată prima dată tranzacţia.
O altă invenție „deșteaptă” este falsul SMS venit tocmai din Italia. Viorel este unul dintre păcăliții acestei escrocherii.
„Daţi-mi voie să vă atrag atenţia asupra unei noi form