Vânzările de autoturisme noi din Uniunea Europeană au scăzut în luna iunie la minimul ultimilor 17 ani, pe fondul recesiunii şi şomajului ridicat, România înregistrând unul dintre cele mai abrupte declinuri, în timp ce Dacia a consemnat cea mai bună performanţă în topul mărcilor.
Astfel, înmatriculările de automobile noi din UE au scăzut în iunie cu 5,6%, la 1,134 milioane unităţi, cu evoluţii negative pe toate pieţele mari cu excepţia Marii Britanii, potrivit unui comunicat transmis marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În România, piaţa auto a scăzut cu 45,9% faţă de iunie 2012, la sub 4.000 de maşini, cea mai abruptă scădere din UE cu excepţia Irlandei, unde vânzările au coborât cu 73,7%, la sub 1,700 unităţi.
Vânzările Dacia în UE au crescut însă în luna iunie cu 17%, cea mai bună performanţă în rândul mărcilor, la circa 28.300 unităţi. Cota de piaţă a Dacia în UE a urcat astfel de la 2% la 2,5%.
Marca Renault şi-a limitat scăderea la 3,1%, astfel că vânzările de autoturisme noi ale grupului francez au urcat cu 1,3% în iunie, la 114.000 unităţi.
În primele şase luni ale anului, numărul înmatriculărilor de automobile noi din UE a scăzut cu 6,6%, la 6,2 milioane, România înregistrând cel mai abrupt declin cu excepţia Ciprului şi Olandei.
Astfel, vânzările auto din România au coborât în primul semestru cu 26,4%, la 24.500 unităţi, în timp ce Ciprul a consemnat o scădere de 42,7%, la 3.600 maşini, iar Olanda a înregistrat un declin de 36%, la aproape 212.000 unităţi.
Dacia a înregistrat cea mai puternică creştere din UE şi la nivelul primelor şase luni. Astfel, înmatriculările mărcii low-cost a grupului Renault au crescut cu 17,6% în UE în perioada ianuarie-iunie, la 141.200 unităţi, cota de piaţă a Dacia urcând astfel de la 1,8% la 2,3%.
Germania, cea mai mare piaţă auto eur