Când vedeţi un drum vălurit sau cu asfaltul faianţat, să ştiţi că acolo s-au furat bani din materiale. 7EST vă dezvăluie în premieră dimensiunile celei mai mari hoţii din bani publici.
După ce-a nenorocit drumul Movileni-Hadâmbu, Iulian Panaite, patronul Moldotrans, a mai distrus un drum la Bârnova, făcut cu bani europeni n Are dosar penal de doi ani, după jaful de la Hadâmbu, dar continuă să primească lucrări publice în judeţ n Se fură din fundaţie, din bitum, se fură inclusiv din înălţimea stratului de asfalt n La sfârşit, dintr-un milion de euro facturaţi, s-au cheltuit doar 700.000 de euro, iar 300.000 de euro se împart între constructor şi beneficiar
Lucrările de infrastructură, clamate de guvernanţi drept motor al dezvoltării economice, constituie o sursă inepuizabile de îmbogăţire a „băieţilor deştepţi”. Câteva firme, mereu aceleaşi, primesc de la stat contracte de milioane de euro. De ce nu rezistă lucrările? Specialiştii cred că se fură ca în niciun alt domeniu!
Iulian Panaite, patron Moldotrans, are dosar penal pentru asfaltările sale, dar continuă să primească lucrări în judeţ. Asfaltatorii sunt un cerc închis, mereu aceiaşi rotindu-se la banul public
Asfaltul ca biscuitele
Săptămâna trecută a ieşit scandal la Bârnova, pentru că Moldotrans Auto a turnat un asfalt care se rupea în mână ca biscuiţii. Lucrarea nu e considerată scumpă, fiind vorba de 80.000 de euro din fonduri europene iar Moldotrans este subcontractor, adică primeşte doar o parte din bani. Poate că nici nu ar fi fost observată calitatea lucrării, dar în zonă locuiesc şi ziarişti, iar „operaţiunea” a fost filmată. În consecinţă, patronul Iulian Panaite a decis să refacă lucrarea.
Aceeaşi firmă, condusă de Panaite, a primit în urmă cu câţiva ani contractul pentru realizarea drumului Iaşi-Vaslui, care a fost denunţat ulterior. To