Piaţa locală foto-video este în continuă creştere
Sâmbotin (F64): Dinamica este explozivă. În România, nivelul de utilizatori ai aparatului foto a crescut considerabil în ultimul an
Pentru trei sferturi dintre cei care deţin un aparat, performanţele tehnice contează mai puţin, pe când designul şi mobilitatea pot cântări greu în decizia de cumpărare
65% dintre români au un aparat de fotografiat între gadget-urile personale, iar piaţa locală foto-video este în continuă creştere, potrivit unui studiu realizat de retailerul de profil F64 Studio. "În România, segmentul de piaţă foto-video este în continuă creştere, consumatorii fiind tot mai interesaţi să-şi diversifice aparatele foto personale, dar şi cunoştinţele despre tehnica de fotografiat", se precizează în raportul citat.
Mai mult de 29% dintre aceştia folosesc alternativ 2 aparate foto, iar 12% dintre familiile din România au câte un aparat de fotografiat pentru fiecare membru al familiei.
"Dinamica este explozivă! În România nivelul de utilizatori ai aparatului foto a crescut considerabil în ultimul an. Este rezultatul nevoii de a memora, aproape zilnic, evenimentele frumoase din viaţa fiecăruia. Desigur, lumea tehnicii face ca memorarea cerebrală să poată fi dublată de cea digitală: fotografia şi stocarea acesteia într-o arhivă personală sau online", a declarat Simona Sâmbotin, specialist Marketing F64 Studio.
Studiul distinge publicul în două categorii de consumatori: amatorii care doresc fotografii la foc automat obţinute cu aparate uşor de folosit şi transportat, care includ funcţii de retuşare a imaginii şi eventual Wi-Fi integrat, şi profesioniştii interesaţi de aparate sofisticate (DSLR-uri) cu senzori mari sau full-frame, care oferă un control manual avansat şi imagini bune în orice condiţii.
76% dintre utilizatori şi-au cumpărat aparate foto compacte