Vânzările de autoturisme noi din Uniunea Europeană au scăzut în luna iunie la minimul ultimilor 17 ani. Motivele le reprezintă recesiunea şi rata ridicată a şomajului.
România a consemnat un declin abrupt. La noi, piaţa auto a scăzut cu 45,9% faţă de aceeaşi lună a anului trecut, la sub 4.000 de maşini.
Singura ţară din UE care a consemnat o scădere mai accentuată este Irlanda, cu 73,7%, la sub 1.700 de unităţi.
Dacia, în schimb, a consemnat cea mai bună performanţă în topul mărcilor. Vânzările Dacia în UE au crescut în luna iunie cu 17%, ceea ce reprezintă cea mai bună performanţă în rândul mărcilor, la circa 28.300 unităţi. Cota de piaţă a Dacia în UE a urcat astfel de la 2% la 2,5%.
Singura piaţă din UE care a avut o evoluţie pozitivă în iulie este cea din Marea Britanie.
Vânzările de autoturisme noi din Uniunea Europeană au scăzut în luna iunie la minimul ultimilor 17 ani. Motivele le reprezintă recesiunea şi rata ridicată a şomajului.
România a consemnat un declin abrupt. La noi, piaţa auto a scăzut cu 45,9% faţă de aceeaşi lună a anului trecut, la sub 4.000 de maşini.
Singura ţară din UE care a consemnat o scădere mai accentuată este Irlanda, cu 73,7%, la sub 1.700 de unităţi.
Dacia, în schimb, a consemnat cea mai bună performanţă în topul mărcilor. Vânzările Dacia în UE au crescut în luna iunie cu 17%, ceea ce reprezintă cea mai bună performanţă în rândul mărcilor, la circa 28.300 unităţi. Cota de piaţă a Dacia în UE a urcat astfel de la 2% la 2,5%.
Singura piaţă din UE care a avut o evoluţie pozitivă în iulie este cea din Marea Britanie.