Scris de gherasim - Zeci de arădeni angajaţi la CFR Marfă şi CFR Călători vor rămâne fără locuri de muncă în perioada următoare.
ARAD. Privatizarea CFR Marfă era văzută ca un colac de salvare pentru miile de angajaţi, dar, deşi nu şi-a intrat încă în drepturi, privatizarea vine cu prima veste proastă: peste 1.300 de salariaţi care urmează să fie concediaţi la nivel naţional. Dintre aceştia, regionala Timişoara trebuie să dea afară 105 persoane. Iar, cel mai probabil, de la Arad vor pleca marea majoritate a celor care vor fi concediaţi. „În momentul de faţă, cu Gara Arad aflată în plin proces de modernizare, secţia CFR Marfă nu funcţionează în oraşul nostru. Cel mai probabil, mare parte din cei 105 angajaţi care urmează să fie concediaţi la nivel regional sunt din oraşul nostru. Cei care rămân angajaţi în Arad vor fi relocaţi la Curtici”, ne-a informat Florin Matei, lider sindical. Activitatea de marfă va fi reluată în municipiul nostru odată cu finalizarea lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare de pe coridorul IV Paneuropean, lucrări programate a fi terminate în perioada 2013-2015. „Cu siguranţă, după finalizarea lucrărilor desfăşurate în prezent, Gara Arad va redeveni un important punct de lucru pentru CFR Marfă”, spune Matei.
Sindicatele încearcă din răsputeri să asigure o protecţie socială pentru angajaţii care vor fi disponibilizaţi, urmând ca acest lucru să fie negociat astăzi la Bucureşti.
În acest sens, o delegație a sindicaliștilor din Arad va purta discuții în cursul zilei de astăzi cu reprezentanți ai Ministerului Finanțelor și ai CFR pentru a căuta soluții care să mulțumească pe toată lumea. „Am vrea să fie asigurate până la 24 de salarii compensatorii în funcție de vechimea în companie. Salariile ar trebui să reprezinte salariul mediu net la nivel național”, ne spune sindicalistul Florin Matei. În plus, delegația arădeană va