Pentru a distrage atentia de la realitatea faptelor Ministrului Fenechiu, tehnica folosita este aceea de a invoca “realizari” marete la Ministerul Transporturilor.
In realitate, numitele “realizari” nu sunt decat tot atitea dovezi in sensul conturarii unui profil de faptuitor in “capturarea statului”.
Initiativele legislative ale Ministrului Fenechiu sunt amendamentele la ordonanta 109, privind managementul privat( pentru a putea interveni mai usor in managementul companiilor) si exceptarea Tarom de la legea achizitiilor publice, parte din premeditarea de aservire prin d. Demetriade si d. Pascariu ( mai multe in opinia “Batalia” pentru Tarom).
Amendamentele la 109 ale d. Fenechiu nu au trecut deoarece s-a opus FMI-ul.
“Privatizarea” CFR Marfa, epitropul carierei de ministru a d. Fenechiu, nu doar ca nu s-a semnat conform calendarului anuntat dar este cea mai viciata privatizare de dupa revolutie cu schimbari de parcurs inclusiv la nivelul evaluarii (e.g. transformarea datoriilor in capital fara a fi prinsa in evaluare, prelevarea de active, program de disponibilizari finantat de stat), modificari ale conditiilor si termenilor de plata.
In cazul CFR Infrastructura eliminarea Consiliului de Administratie a fost realizata sub pretextul inaintarii unui plan de administrare ” exhaustiv si general”. In realitate motivele sunt legate de refuzul schimbarii cistigatorului la o licitatie pe fonduri europene in valoare de 300 milioane de euro ( sectorul Vintu Simeria), refuzul asignarii doar partiale de responsabilitati catre minister in ceea ce priveste fondurile europene, controalele inclusiv la Iasi.
Relatia cu finantatorii internationali FMI si BERD a fost puternic testata prin impactul negativ al prestatiei Ministrului Fenechiu in ce priveste CFR Infrastructura, dupa cum rezulta din memo-ul de informare adresat Guvernului de Ministrul Voi