Profitul net al Yahoo a crescut în trimestrul al doilea cu 46%, la 331 milioane dolari, însă estimările prezentate pentru următoarele trei luni sunt mai slabe faţă de aşteptările analiştilor, compania punând mai mult accent pe dezvoltarea produselor decât pe vânzările de publicitate pe termen scurt.
Vânzările Yahoo, fără venitul transferat mai departe către site-urile partenere, se vor plasa în timestrul al treilea în intervalul 1,06-1,1 miliarde de dolari, anticipează compania.
Media estimărilor analiştilor indica însă încasări de 1,12 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg.
Veniturile companiei au scăzut în trimestrul al doilea cu 1%, la 1,07 miliarde de dolari, uşor sub proiecţiile din piaţă.
După un an la conducerea Yahoo, directorul general, Marissa Mayer, a declarat că se află în primele etape ale unui plan de revigorare a afacerilor bazat pe dezvoltarea de noi produse, cu scopul de a atrage atât utilizatori, cât şi clienţi pe partea de advertising, de la Google şi Facebook.
Măsurile implementate în ultimul an la Yahoo au condus la creşterea numărului de utilizatori ai serviciilor companiei, iar investitorii care aşteaptă creşterea veniturilor ar trebui să aibă răbdare, comentează un analist al Bloomberg Industries.
"Investiţiile în produse reprezintă o strategie pe termen lung pentru a stimula utilizatorii şi, în final, veniturile. Judecând după estimările companiei, aceste investiţii nu vor aduce aproape niciun beneficiu pe termen scurt", a afirmat el.
Acţiunile Yahoo au crescut cu 35% în acest an şi cu 72% din iulie 2012, când postul de CEO a fost preluat de Mayer.
Cea mai mare parte din creşterea Yahoo în ultimul an a fost rezultatul aprecierii participaţiilor deţinute de companie la grupul chinez Alibaba şi la Yahoo Japan, potrivit unui analist al RBC Capital markets.
Profitul Alibaba, cel mai mare