Piaţa aparatelor foto compacte se contractă cu 10% în fiecare an, iar responsabile de acest lucru sunt smarthpone-urile, care vin echipate cu camere foto din ce în ce mai performante
Cererea pentru aparate foto compacte este în scădere atât la nivel global, cât şi pe plan local. Smartphone-urile sau telefoanele inteligente au devenit prima alegere pentru utilizatori atunci când vine vorba de făcut fotografii, tot mai mulţi renunţând să mai cumpere un aparat de fotografiat. Aşa cum aparatele de fotografiat digitale au distrus piaţa camerelor foto cu film, smartphone-urile erodează acum piaţa aparatelor foto compacte, dominată de companii japoneze precum Canon, Nikon, Sony, Panasonic sau Olympus.
Vânzările de aparate de fotografiat compacte, la nivel global, au scăzut în lunile aprilie şi mai cu 25% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În ceea ce priveşte smartphone-urile, livrările au crescut anul trecut cu 46%, la 722 de milioane de unităţi, conform datelor companiei de cercetare IDC. Producătorii de aparate de fotografiat caută să se implice în segmentul telefoanelor mobile şi să reinventeze aparatele compacte. Preşedintele Nikon, Makoto Kimura, a declarat, recent, că firma pe care o conduce vrea să se implice, într-un fel sau altul, în segmentul telefoanelor mobile. Nikon, companie pentru care segmentul foto a reprezentat 84% din venit în ultimul an fiscal, se aşteaptă ca piaţa aparatelor foto compacte să scadă cu 12% în anul fiscal curent.
Pe piaţa locală, „segmentul de camere foto compacte ieftine, sub 400 de lei, se diminuează cu 10% în fiecare an din cauza smartphone-urilor, iar acest fenomen ar putea să se accelereze“, a declarat Lucian Rădulescu, şeful Sony România, Bulgaria & Moldova. Potrivit acestuia, camerele foto compacte se reinventează, iar pentru Sony modelele de sub 100 de euro nu mai prezintă interes. Piaţa foto